נופש בסרי לנקה ובמלדיביים

איך ביליתי במלדיבים

איך ביליתי במלדיביםלפני מספר שנים, בזמן שתכננתי טיול לסרי לנקה, הסתכלתי על המפה, עשיתי התרחקות והבנתי שהאיים המלדיביים נמצאים במרחק של שני צעדים משם. אז, מה שאמרתי, מכיוון שאני כל כך. קרוב, בוא נלך לאיים המלדיביים כולם טוענים שיש גן עדן, ראינו אלפי ואלפי תמונות מרהיבות (שנחשדו בפוטושופ מאוד מוכשרת), ולכן קניתי כרטיס מטוס קולומבו-גברי ורצתי לאיים המלדיביים.
כמו שאמרתי, בהתחלה. הייתי קצת ספקן הייתי בבאלי, הייתי בתאילנד, הייתי באיים היווניים, בדיוק באתי מעוד אי מדהים לחלוטין, סרי לנקה, מה יכול להיות כל כך מיוחד באיים המלדיביים? לא היה לי מקום בחלון, אז לא ראיתי כלום, פשוט הרגשתי את המסלול בשדה התעופה הגברי ובעקבות הנחיתה. נמל התעופה הגברי היה. שדה תעופה נחמד זה לא היה את זה מלכותי, אבל אישי ומשיכה קר של שדות הפלדה והזכוכית, זה היה שדה תעופה אנושי, חג התעופה האוויר… המטען הגיע במהירות, יצאתי מיד אל שער שדה התעופה, שם התקבלה הברכה לימין ולשמאל של הבקתות של סוכנויות הנסיעות הרבות באיים המלדיביים. לא, זה לא היה אותו הניסיון מבנגקוק או מקטמנדו עם “שלום אדוני, רוצה העברה?”. הם היו טובים, מחייכים ומחכים ללקוחות שלהם. רוב רובם של תיירים מהאיים המלדיביים מגיעים עם חבילות מראש באתרי הנופש על האטולים, כך הסוכנויות המקומיות לא צריך להילחם על הלקוח הם מגיעים אליהם סרטים לצפייה ישירה עם שוברים בהישג יד והם מספקים להם בהקדם את ההעברות שלהם. הם או עם סירות (במקרה אתרי הנופש שלהם הם ליד הבירה, זכר) או עם מטוס ים קטן (במקרה הנופש הוא רחוק או אפילו אם זה קרוב ואתה רוצה לקבל העברה בסגנון).

לא הייתי צריך לנקוט בצעדים נוספים… הלכתי לתחנת המעבורות המספקת תחבורה ציבורית בין שדה התעופה לבין הבירה, זכר (שדה התעופה בנוי על אי אחר מאשר הבירה, אבל זה קרוב מאוד, לראות עם עין בעירום)… המים היו ירוקים מאוד, כפי שמעולם לא ראיתי בעולם כלשהו. אני לא יודע, חשדתי שהם שמו משהו במים, שיש תחתית בנויה כמו הבריכות, אבל לא… . היו המים של האיים המלדיביים ירוק זרח אני שעקב אחרי… זה נכון, יש גם אזורי ים כחולים, כחול, ובכן, מאות גוונים של כחול, אבל ירוק כמו באיים המלדיביים, פחות לעתים קרובות.